tisdag 20 september 2011

Lustfyllt lärande? Jajamen!

Bilden är hämad från sxc.hu Image ID: 1046645


                                                                       
Ny värld, nya idéer är min spontana tanke när det gäller IKT.
Barnen är nyfikna, jag med.
Jag tror att det är hög tid att utveckla alla dessa kunskaper för att ha någon som helst chans att hänga med våra barn i detta. Dom kommer alltid vara före oss, men vi måste hänga på!

Under förra läsåret började jag och barnen prova Photostory.
Vi gjorde Tummensagor som vi sedan visade på storsamlimg och på skolans Kulturkväll.
Vi har fått dokumentkamera och projektor i klassrummet och nu hoppas jag få inspiration till nya användningsområden.
Jag ser hur stolta barnen blir över sina arbeten. Med hjälp av enkla medel får de ett snyggt resultat.
Det är väl vad man kan kalla lustfyllt lärande?

Det är ju så självklart, det här måste jag lära mig mer om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar