torsdag 27 oktober 2011

Äntligen film!

Förra veckan gjorde vi filmer och redigerade i programmet Moviemaker på Blåsenhus.
Det var något jag sett fram mot och det är defenitivt något jag ska försöka göra med barnen.
Eftersom jag arbetar med de yngre barnen så får jag ta mig en funderare hur uppläggningen kring detta ska se ut.
En film kan passa bra som  komplement till vårt kompisarbete, tror det skulle bli än mer konkret och förhoppningsvis öppna upp till ytterligare diskussioner.
Med Photostory kan barnen vara ännu mer delaktiga i redigeringsmomentet så det tar vi naturligtvis också och provar!

Dessa två dagar har jag suttit med uppgiften "Min förebild".
Tur att vi har fått användbara länkar som vi kan använda oss av när det gäller film och musik. Dom går varma kan jag lova!
Men KUL är det! Det ska bli mycket spännande att se allas arbeten så småningom.

Sist men inte minst:
Ni glömmer väl inte att pynta huset nu till helgen?

2 kommentarer:

  1. Kul att du tänker filma med eleverna. Under vårt värdegrundsarbete på skolan tittade eleverna på Friends reklamfilmer och skapade sedan egna Värdegrundsfilmer. Det blev mycket lyckat.
    Lycka till med förebilden"!

    SvaraRadera