onsdag 7 december 2011

Börja Glogga!

Oj vad lärorikt det varit att ha SLS!
Vi har knåpat hemma på vår kammare för att sedan sammanstöta i denna superhärliga grupp. Här har vi fått inspiration, kunskap och dessutom löst problem tillsammans. T ex. löstes det lilla problem vi hade med att få in å,ä,ö i Glogster. (Använd Arial-latin all)
Det har varit sååå kul att jobba i gratis programmet Glogster!
Mycket bra idé att man kan skapa on-line posters i ett "klassrum" där barnen får sin egen inlggning.
Eftersom jag arbetar med så små barn kommer jag nog samla alla på min inloggning för enkelhetens skull.
Tänker använda mig av Glogster i våra faddergrupper där barnen kan hjälpa varandra i de olika momenten.
Alla kan vara delaktiga och sätta sin egen prägel.
Nedan finns instruktionsfilmer så du kan bygga din egen Glogster.
Längst ner finns även min egen Glogster om Argentina länkad.
Har dock inte gått in och ändrat alla å,ä,ö, så man får ha lite fantasi:)

















Jag har gjort en Glogster om Argentina, vill du se den klicka
här.

Här hittar du sidan där du kan göra dina egna Glogster.

1 kommentar:

  1. Ser att du jobbade på bra sedan jag gick!! Bra inlägg och bra layout på sidan! Jag håller med om att den blev bättre!! Vi hörs ...

    SvaraRadera