måndag 30 januari 2012

Så var det dags...

för mig och Johanna att imorgon visa våra tre slides för kollegorna.
Känns lite pirrigt och spännande.
Kul ska det bli.

Nu har jag tagit till reträtt och valt Blogger framför Wordpress till min resursblogg.
Var heltaggad på sista kurstillfället och kände att jag med
liv och lust skulle ta mig an Wordpress.
Insåg ganska fort att jag ska lägga tid på annat just nu än att fastna i detaljer som får mig lätt irriterad för att jag inte får det att fungera.
Nu har jag börjat forma en klassblogg som barnen i dagarna ska få vara med och utforma designen på.
Jag har kollat runt lite på andra bloggar och fastnade länge på en som hette Klassrumsnytt.
Dom har tagit silver i Webbstjärnans webbpubliceringstävling.
Mycket snyggt och dessutom har de lyckats få eleverna att reflektera på ett väldigt bra sätt kring IKT-begreppet tycker jag.
Min tanke med klassbloggen är i första hand att få eleverna delaktiga så att bloggen blir ett levande verktyg.
Min förhoppning är att bloggen ska stimulera och synliggöra lärandet.
Mycket tankar finns och det får bli nästa uppgift att sätta ihop dom till något bra till nästa gång vi ses.

Nu har jag gjort det som några av oss pratade om angående bloggandet: bara SKRIV det får bli stavfel och allt möjligt men nu är jag igång.....

1 kommentar:

  1. Å vad kul att du är på G. Tack för länken, ska kika in där! Det är jag med, känns så skönt! Jag hoppas vi ses på onsdag!

    SvaraRadera