måndag 5 mars 2012

Skapa eget eller sno?





Så sent som denna vecka har vi publicerat och haft invigning med klassbloggen, mitt projekt.
Vi firade med fika och saft och tittade på den via projektorn i klassrummet.
Vi har väntat länge på detta, men nu var allt på plats och vi kunde köra igång, det kändes bra.
Här är den i sin enkla form som jag nu hoppas kunna göra lite mer spännande med hjälp av klickbara ikoner.
Jag har tittat runt lite för att få inspiration till något som kan passa för olika ändamål i bloggen.
Jag önskar SÅ att jag kunde teckna, men jag har fått lite idéer som kanske kan förenkla i skapandet av egna ikoner. Favicon är en av många sidor där man kan skapa sig egna ikoner. Jag har inte hunnit testa så mycket än, men på onsdag em finns kanske tid till detta när vi återigen ses. Längtar!!!

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att vi är många som vill lära oss göra ikoner.. kanske det blir av då =).

    Ses imorgon, längtar också =)

    SvaraRadera
  2. Snygg blogg Cissi!! Å så roligt att den äntligen är igång! Ska bli så roligt att få följa den!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni har fått det! Gillar alla tummar, kastades genast tillbaka till barndomens "Tummen", härligt! Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  4. Supersnygg blogg, du har lyckats bra med designen, headern är underbar. Känns trovärdig och riktar sig verkligen till målgruppen. Om jag har förskoleklass nästa termin kan vi ha ett bloggutbyte, något gemensamt projekt och kommunicera via webben.

    SvaraRadera
  5. Kul att höra!
    Tanken var att alla elever skulle få synas utan att för den delen vara med på bild. Det blev ju riktigt bra.
    Det vore jättekul Camilla om vi kunde ha ett bloggutbyte till hösten. Men som Roine Andersson sa, jag undrar om du finns i en förskoleklass då, el om nya spännande äventyr väntar?

    SvaraRadera