onsdag 7 mars 2012

Tummen mitt i handen

"Man tager vad man haver" när det kniper. Man är ju ingen Da vinci precis! En tumme fick det bli.
Vill göra min resurs lite mer spännade för eleverna med t ex. animerade figurer som rör sig och annat kul. Tänkte att det kanske kunde passa bra med  tummen som hoppar av glädje varje gång någon öppnar sidan. Den får bli ett återkommande inslag.
Funderar på andra saker som kan tänkas fånga eleverna förutom de roliga länkar jag lagt ut, får se vad det kan bli.

Efter samtalet med Måns och Johanna blev jag ännu mer övertygad, jag ska fortsätta med tanken att låta eleverna själva styra innehållet i klassbloggen. Det ska bli spännande att se hur detta faller ut.
Jag fortsätter även att ha mina egna inlägg paralellt med eleverna, kanske i en egen flik. Det är ju inte alltid vi tycker lika i vad som ska publicers, såklart.
Nej, nu ska jag fortsätta förbereda tummar inför morgondagen. Bäst att passa på, för det är inga gratisprogram vi ska jobba med imorgon vad jag förstår.


                                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar